نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

صالحیان: پس از بحث با عسگریان و قاسمی استعفا کردم | تأیید صلاحیت‌ها هنوز نیامده است

  • کد خبر: ۹۶۶۵۵
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
صالحیان: پس از بحث با عسگریان و قاسمی استعفا کردم | تأیید صلاحیت‌ها هنوز نیامده است
دبیر مستعفی فدراسیون بسکتبال می گوید که تأیید صلاحیت نامزدها هنوز نیامده و او فقط بخاطر بحث و اختلاف نظر با سرپرست جدید استعفا کرده است.

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، در حالیکه قرار است ۶ بهمن ماه انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال برگزار شود حالا شنیده می‌شود دبیر فدراسیون که دبیر مجمع نیز هست استعفا داده است. این روز‌ها شایعاتی درباره سفر محمدرضا صالحیان به لبنان شنیده می‌شد و حکایت از این داشت که وی مامور شده تا به کنفدراسیون آسیا پیام دخالت دولت در انتخابات فدراسیون بسکتبال را برساند و بعد هم گفته شد که بخاطر همین شایعات از سوی وزارت به او گفته شده که استعفا دهد، اما صالحیان تمام این شایعات را تکذیب می‌کند و استعفایش را فقط به دلیل بحث و اختلاف نظر با مهیار عسگریان سرپرست جدید فدراسیون می‌داند. صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

آقای صالحیان این روز‌ها درباره استعفای شما شایعات زیادی به گوش می‌رسد، می‌شود اصل داستان را توضیح دهید که چرا یک هفته مانده به برگزاری انتخابات فدراسیون استعفا دادید؟
ببینید استعفای من هیچ ربطی به انتخابات نداشت. یک مسئله‌ای برای ما در برگزاری مسابقات لیگ برتر به وجود آمد که آنهم انتقال امتیازات از مرحله اول به مرحله دوم گروهی بود. از نظر ما این خیلی بدیهی بود که در لیگ پیوسته، امتیازات ادامه دار باشد، این موضوع واضح بود، اما ما خیلی دقیق قبلا به این نکته اشاره نکرده بودیم و در نتیجه فضایی بوجود آمد که با آمدن سرپرست و اعتراض برخی باشگاه‌ها باعث ایجاد حاشیه شد. سه شنبه عصر آقای عسگریان به من گفتند چهارشنبه صبح زود به فدراسیون بیائید تا در این باره تصمیم بگیریم. من هم ساعت ۷ صبح رفتم و دیدم آقای مسعود قاسمی هم در جلسه حضور دارند و یک موضوع جدیدی را مطرح کردند که خیلی عجیب و غریب بود.

چه موضوعی؟
این عزیزان برای حل مسئله گفتند بیائید یک مدل جدید مسابقاتی ارائه بدهیم و این گروهی که الان دارند بازی‌ها را برگزار می‌کنند را بازی‌های دوستانه در نظر بگیریم و بی تاثیر باشد. دو تا گروه که رنک شدند در مرحله قبل به صورت ضربدری با هم مثلا یک با هشت بازی کنند. من گفتم مدل برگزاری مسابقات مصوبه لیگ است و چند ماه کمیته مسابقات و داوران کار کرده است و نمی‌توانیم تغییر بدهیم. آقای عسگریان گفتند در جلسه باید این را مطرح کنیم و من گفتم این قابلیت طرح ندارد. بعد مدیر تیم های ملی یک موضوعی را مطرح کرد که من هم به آقای قاسمی گفتم این موضوع در حیطه اختیارات تیم‌های ملی نیست و به کمیته مسابقات و داوران مربوط می‌شود. آقای عسگریان هم گفتند شما به خرد جمعی اعتقادی ندارید و... خلاصه بحث همین مدلی بالا گرفت و دوستان گفتند جلسه‌ای با حضور ۱۶ تیم بگذاریم و این مدل جدید را پیشنهاد دهیم، من هم گفتم که موافق چنین چیزی نیستم. آقای عسگریان گفتند پس آقای قاسمی شما این کار را انجام دهید، منم گفتم پس اگر قرار است آقای قاسمی انجام دهد من هم با اجازه تان استعفایم را تقدیم می‌کنم. عسگریان گفت شما تهدید می‌کنید که من هم گفتم نه اصلا تهدیدی نیست و تا چند دقیقه دیگر برمی گردم و رفتم استعفایم را تایپ کردم و برای شان فرستادم.

با استعفای شما موافقت شد؟
ببینید اتفاق زشتی که این وسط افتاد این بود که نامه من را از اتوماسیون پاک کردند، بعد از پیگیری‌هایی که کردم دیدم نامه را برگرداندند. البته در واتس آپ آقای عسگریان گفتند ما نیاز داریم که شما باشید و ادامه دهید که من هم گفتم نه بهتر است فرد دیگری جایگزین من شود تا بتواند ایده‌های شما را عملی کند.

فکر نمی‌کنید بهتر بود زودتر از این‌ها استعفا می‌دادید؟
در این مدت من سعی کردم وظایفم را به درستی انجام دهم و برای بسکتبال مفید باشم. اگر بخواهید چیزی را اصلاح کنید بالاخره افرادی که منافع دارند، همیشه حاشیه درست می‌کنند و ممکن است آن افراد حتی داخل فدراسیون باشند و من هم ناخواسته برایم حواشی درست شد. اما این مدت من هم تسلیم نبودم و سعی کردم کار‌های مجمع قانونی و بی طرف باشد.

این بحث هم مطرح بود که عرف حضور سرپرست ۶ ماه است و از سرپرستی شما ۶ ماه گذشته است...
در کجای قانون چنین چیزی نوشته شده است؟ تا آنجایی که من می‌دانم قانونی در این رابطه وجود ندارد و  اصلا مدت زمان مشخصی هم درباره سرپرستی دبیری مطرح نیست و هدف ما هم برگزاری عادلانه مجمع بود و بعد از آن درباره این پست هم کسانی که مسئول بودند تصمیم می‌گرفتند.

راستی من چند روز پیش با آقای علی خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها صحبت کردم، بهم گفتند تائید صلاحیت‌ها آمده و دبیر مجمع باید آن را اعلام کند، این درست است؟
نه چنین چیزی درست نیست، حداقل برای من که تائید صلاحیت‌ها نیامده بود. آقای خسروی دفعه قبل هم گفت مجمع در زمان مقررش برگزار می‌شود که یک ربع بعد گفتند به تاخیر افتاد.

و در آخر سفرتان به لبنان چطور بود و در جلسات چه گذشت؟
برای ایران عالی بود. قرار شد فیبا کوچ لول ۱ را در بهار انجام دهیم. ولید مارسل رئیس کمیته داوران کنفدراسیون بسکتبال آسیا قرار است برای دیدار‌ فینال و مذاکرات اولیه کمپ بین المللی داوران قبل از شروع فصل سال آینده به ایران بیاید. ولید برای کمپ ۶ روزه قبل از فینال در تهران خواهد بود. هاکوپ دبیر کنفدراسیون آسیا هم خیلی از این موضوع ابراز رضایت و حمایت کرد. همچنین قرار شد ورکشاپ عکاسی و مدیا داشته باشیم. برای یکسان سازی اطلاعات سامانه با نرم افزار آمار فیبا لایو هم قرار شد مذاکره کنند و یک فیلد خالی برای ما در نظر بگیرند. در بخش بانوان هم قرار شد فیبا آسیا پیگیری کند تا بتوانیم یک مربی مخصوص بانوان به مدت ۳ تا ۶ ماه با هزینه فیبا داشته باشیم. مکاتبات آن‌ها را هم انجام دادیم و منتظر جواب هستیم.

پس سفر پرباری داشتید؟
بله خدارا شکر، البته یک‌سری از کار‌ها را قبلا انجام داده بودیم و آنجا نهایی کردیم. قرار شد با سرعت بیشتری جواب بدهند که این اتفاق هم افتاد. انشالله نفر بعدی که می‌آید پیگیری کند.

از کجا معلوم شاید همچنان خودتان در فدراسیون باشید و پیگیری کنید...
نه من فقط برای تسویه حساب و تحویل کار به فدراسیون می‌روم و دیگر سمت بسکتبال نمی‌آیم.

 

صالحیان:پس از بحث با عسگریان و قاسمی استعفا دادم|تائید صلاحیت‌ها هنوز نیامده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->